Różne programy na zajęcia laboratoryjne z AK2
You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.
Jan Potocki 8f4d0e843f lab1-v3: poprawki techniczne README 5 år sedan
..
Makefile Wydanie R2020.04.1 5 år sedan
README.md lab1-v3: poprawki techniczne README 5 år sedan
hex.s Wydanie R2020.04.1 5 år sedan
hex.tar.bz2 Wydanie R2020.04.1 5 år sedan

README.md

Należy napisać program, który będzie:

  • Odczytywał ciąg bajtów ze standardowego strumienia wejściowego. Długość ciągu bajtów może być dowolna. Kombinacje bitów w bajtach także mogą być dowolne.
  • Dla każdego odczytanego bajtu należy wypisać na standardowy strumień wyjściowy 3 bajty, z których ostatni będzie kodem ASCII spacji, a dwa pierwsze będą kodami ASCII cyfr szesnastkowych. Te cyfry mają utworzyć taką reprezentację w systemie naturalnym szesnastkowym, dla której odpowiadająca jej reprezentacja w systemie naturalnym dwójkowym (który jest systemem o bazie skojarzonej z systemem N16) będzie miała taki sam układ bitów, jak bajt odczytany ze standardowego strumienia wejściowego.

Dla przykładu:

Jeśli odczytany bajt byłby kodem ASCII znaku '0', to zawierałby bity 00110000 (bit najbardziej znaczący z lewej strony). Dla takiego odczytanego bajtu należy na standardowe wyjście wypisać kolejno bajty o układach bitów 00110011, 00110000, 00100000, czyli kody ASCII znaków '3', '0' i ' ', za pomocą których można zapisać reprezentację szesnastkową 30_N16 odpowiadającą reprezentacji binarnej 00110000_NB.

Przykładowe dane wejściowe i wymagane odpowiedzi są dostępne pod adresem: http://zak.iiar.pwr.edu.pl/materials/architektura/laboratorium%20AK2/Dane/hex.tar.bz2