Różne programy na zajęcia laboratoryjne z AK2
Nevar pievienot vairāk kā 25 tēmas Tēmai ir jāsākas ar burtu vai ciparu, tā var saturēt domu zīmes ('-') un var būt līdz 35 simboliem gara.
Jan Potocki 760d5a8617 Wydanie R2020.04.1 5 gadus atpakaļ
..
Makefile Wydanie R2020.04.1 5 gadus atpakaļ
README.md Wydanie R2020.04.1 5 gadus atpakaļ
hex.s Wydanie R2020.04.1 5 gadus atpakaļ
hex.tar.bz2 Wydanie R2020.04.1 5 gadus atpakaļ

README.md

Należy napisać program, który będzie:

  • Odczytywał ciąg bajtów ze standardowego strumienia wejściowego. Długość ciągu bajtów może być dowolna. Kombinacje bitów w bajtach także mogą być dowolne.
  • Dla każdego odczytanego bajtu należy wypisać na standardowy strumień wyjściowy 3 bajty, z których ostatni będzie kodem ASCII spacji, a dwa pierwsze będą kodami ASCII cyfr szesnastkowych. Te cyfry mają utworzyć taką reprezentację w systemie naturalnym szesnastkowym, dla której odpowiadająca jej reprezentacja w systemie naturalnym dwójkowym (który jest systemem o bazie skojarzonej z systemem N16) będzie miała taki sam układ bitów, jak bajt odczytany ze standardowego strumienia wejściowego.

Dla przykładu:

Jeśli odczytany bajt byłby kodem ASCII znaku ‘0’, to zawierałby bity “00110000” (bit najbardziej znaczący z lewej strony). Dla takiego odczytanego bajtu należy na standardowe wyjście wypisać kolejno bajty o układach bitów “00110011”, “00110000”, “00100000”, czyli kody ASCII znaków ‘3’, ‘0’ i ‘ ‘, za pomocą których można zapisać reprezentację szesnastkową 30_N16 odpowiadającą reprezentacji binarnej 00110000_NB.

Przykładowe dane wejściowe i wymagane odpowiedzi są dostępne pod adresem: http://zak.iiar.pwr.edu.pl/materials/architektura/laboratorium%20AK2/Dane/hex.tar.bz2