ソースを参照

Kierunkowe: ray tracing, poprawka wypunktowania III

Jan Potocki 6年前
コミット
f8342db939
1個のファイルの変更3行の追加3行の削除
  1. 3
    3
      W4-INF-kierunkowe.md

+ 3
- 3
W4-INF-kierunkowe.md ファイルの表示

@@ -16,9 +16,9 @@ Metoda śledzenia promieni (ang. _ray tracing_) służy do generowania fotoreali
16 16
 Zasada działania algorytmu śledzenia promieni jest następująca:
17 17
 1. Dla każdego piksela na ekranie z punktu, w którym znajduje się obserwator, wyprowadzany jest promień pierwotny, który przecina ten piksel.
18 18
 2. Jeżeli:  
19
-  - Promień nie trafi na żaden obiekt na scenie – piksel przyjmuje kolor tła.
20
-  - promień trafi w źródło światła – piksel przyjmuje kolor źródła,
21
-  - promień trafi w obiekt – wyznaczany jest najbliższy punkt przecięcia z obiektem i dla niego:
19
+  * Promień nie trafi na żaden obiekt na scenie – piksel przyjmuje kolor tła.
20
+  * promień trafi w źródło światła – piksel przyjmuje kolor źródła,
21
+  * promień trafi w obiekt – wyznaczany jest najbliższy punkt przecięcia z obiektem i dla niego:
22 22
     * obliczany jest kolor za pomocą jednego z modeli oświetlenia lokalnego (np. modelu Phonga),
23 23
     * ewentualne zacienienie (poprzez poprowadzenie pomocniczych promieni do źródeł światła i przeanalizowanie, czy przecinają inne obiekty)
24 24
     * kierunek odbicia promienia wtórnego, który następnie jest śledzony rekruncyjnie w taki sam sposób (jeżeli trafi w kolejny obiekt – jego oświetlenie lokalne jest mnożone przez współczynnik odbicia i dodawane do lokalnego oświetlenia poprzedniego obiektu)

読み込み中…
キャンセル
保存