|
@@ -1,7 +1,14 @@
|
1
|
|
-# uBlock – filtr sponsorowanych postów
|
2
|
|
-Filtr dla rozszerzenia uBlock Origin, służący do blokowania sponsorowanych postów na Facebooku:
|
|
1
|
+# uBlock – filtry sponsorowanych postów
|
|
2
|
+Filtr dla rozszerzenia uBlock Origin, służący do blokowania sponsorowanych postów na Facebooku (reklam):
|
3
|
3
|
```
|
4
|
|
-facebook.com##[role="feed"] span[id] a[href="#"]:not(:has-text(/(\s|\d|^$)/)):upward([role="feed"]>div):remove()
|
|
4
|
+facebook.com##[role="feed"] span[id] a[href="#"]:not(:has-text(/(\s)/)):upward([role="feed"]>div)
|
5
|
5
|
```
|
6
|
6
|
|
7
|
|
-Aby zastosować regułę, należy otworzyć ustawienia uBlocka i w zakładce `Listy filtrów` upewnić się, że jest zaznaczona pozycja `Moje filtry`, a następnie w zakładce `Moje filtry` wkleić w polu tekstowym powyższy kod. Po odświeżeniu strony sponsorowane posty powinny zniknąć – jeżeli tak by się nie stało, to prawdopodobnie sposób wyświetlania sponsorowanych treści został zmieniony i filtr będzie trzeba skonstruować od nowa.
|
|
7
|
+Aby zastosować regułę, należy otworzyć ustawienia uBlocka i w zakładce `Listy filtrów` upewnić się, że jest zaznaczona pozycja `Moje filtry`, a następnie w zakładce `Moje filtry` wkleić w polu tekstowym powyższy kod. Po odświeżeniu strony sponsorowane posty powinny zniknąć – jeżeli tak by się nie stało, to prawdopodobnie sposób wyświetlania sponsorowanych treści został zmieniony i filtr będzie trzeba skonstruować od nowa.
|
|
8
|
+
|
|
9
|
+Do blokowania postów sponsorowanych z informacją przez kogo zostały opłacone (np. ogłoszenia instytucji publicznych) potrzebna jest osobna reguła, zależna od używanej wersji językowej serwisu. Poniżej przykład dla języka polskiego i angielskiego:
|
|
10
|
+```
|
|
11
|
+facebook.com##[role="feed"] span[id]>[role=button]:has-text(/^Sponsorowane|Opłacona przez/):upward([role="feed"]>div)
|
|
12
|
+facebook.com##[role="feed"] span[id]>[role=button]:has-text(/^Sponsored|Paid for by/):upward([role="feed"]>div)
|
|
13
|
+```
|
|
14
|
+Właściwą wersję należy dopisać w osobnej linii, przed lub po regule reklamowej.
|