Przeglądaj źródła

Kierunkowe: ray tracing, poprawka wypunktowania IV

Jan Potocki 6 lat temu
rodzic
commit
ebb520038a
1 zmienionych plików z 3 dodań i 3 usunięć
  1. 3
    3
      W4-INF-kierunkowe.md

+ 3
- 3
W4-INF-kierunkowe.md Wyświetl plik

@@ -19,9 +19,9 @@ Zasada działania algorytmu śledzenia promieni jest następująca:
19 19
   * Promień nie trafi na żaden obiekt na scenie – piksel przyjmuje kolor tła.
20 20
   * promień trafi w źródło światła – piksel przyjmuje kolor źródła,
21 21
   * promień trafi w obiekt – wyznaczany jest najbliższy punkt przecięcia z obiektem i dla niego:
22
-    * obliczany jest kolor za pomocą jednego z modeli oświetlenia lokalnego (np. modelu Phonga),
23
-    * ewentualne zacienienie (poprzez poprowadzenie pomocniczych promieni do źródeł światła i przeanalizowanie, czy przecinają inne obiekty)
24
-    * kierunek odbicia promienia wtórnego, który następnie jest śledzony rekruncyjnie w taki sam sposób (jeżeli trafi w kolejny obiekt – jego oświetlenie lokalne jest mnożone przez współczynnik odbicia i dodawane do lokalnego oświetlenia poprzedniego obiektu)
22
+      * obliczany jest kolor za pomocą jednego z modeli oświetlenia lokalnego (np. modelu Phonga),
23
+      * ewentualne zacienienie (poprzez poprowadzenie pomocniczych promieni do źródeł światła i przeanalizowanie, czy przecinają inne obiekty)
24
+      * kierunek odbicia promienia wtórnego, który następnie jest śledzony rekruncyjnie w taki sam sposób (jeżeli trafi w kolejny obiekt – jego oświetlenie lokalne jest mnożone przez współczynnik odbicia i dodawane do lokalnego oświetlenia poprzedniego obiektu)
25 25
 3. Krok 2 jest powtarzany dopóki promień wtórny nie trafi w tło albo w źródło światła, lub dopóki nie zostanie osiągnięta określona głębokość rekurencji.
26 26
 
27 27
 Podstawową wadą metody śledzenia promieni jest jej (wciąż) duża złożoność obliczeniowa, znacznie rosnąca wraz z liczbą obiektów na scenie lub źródeł światła – natomiast dzięki niezależnym obliczeniom dla każdego piksela, stosunkowo łatwo można ją zrównoleglić np. dzięki możliwościom współczesnych kart graficznych.

Ładowanie…
Anuluj
Zapisz